30/12/2019 16:23

Moj heroj

Osvrt na najuspešnije projekte Udruženja Cinema City u 2019. godini

Druga sezona, trogodišnjeg projekta Udruženja Cinema City,  „Moj heroj“, realizovana je u godini za nama zahvaljujući podršci Omladinske prestonice Evrope 2019 (OPENS2019).

Kroz ovaj projekat smo želeli da stavimo akcenat i učinimo vidljivijim prave vrednosti u sveopštoj atmosferi površnih medijskih sadržaja i rijaliti programa u kojima pažnju dobijaju „zvezde“ koje nemaju realnu osnovu za to, i da usmerimo mlade da je pravi recept za uspeh učenje, vredan rad na sebi, istraživanje sopstvenih potencijala i doprinos zajednici u kojoj živimo.

Biti uspešan ne znači biti na naslovnim stranama tabloida već da je uspeh imati dobro obrazovanje, iskrene prijatelje, oslonac u porodici, posao koji nas ispunjava i da se uzori i takvi primeri nalaze svuda oko nas, ali da su „ispod radara“.

Popularna televizijska, a posebno internet kultura često promoviše idole i „zvezde” čiji status nije zasnovan na realnim kvalitetima, već na konstruisanom imidžu iza koga stoje marketinške agencije, modna industrija, rijaliti kultura.

Kroz fokus grupe i diskusije podstakli smo mlade ljude da se osvrnu oko sebe i uzore potraže među „običnim” ljudima iz svoje sredine koji svojim ponašanjem, etičkim principima, delovanjem u lokalnoj zajednici i uopšte svojim životom mogu da inspirišu generacije koje dolaze. Projekat je takođe imao za cilj da stimuliše intergeneracijsku solidarnost i podstakne mlade da sagledaju i razbiju uvrežene stereotipe i predrasude prema starijim osobama koje zapravo čine „neotkriveno” blago životnog iskustva. Mladi ljudi su od samog starta bili uključeni u projekat i njihove ideje i predlozi, kao i stanovišta su bili važan deo serijala emisija, a neki su imali priliku i da sami iskuse proces realizacije emisija.

Osim učešća, tj. gostovanja u samim emisijama, mladi su imali priliku da tokom trogodišnjeg ciklusa budu deo procesa kreiranja emisija.

Toko dve godine producirano je ukupno dvanaest epizoda serijala „Moj heroj“, a u 2020. u planu je novih šest epizoda.